Home Tutorial Info Photoshop LOTW Contact Me

16.8.14

Perjalanan Lancar Tanpa Gangguan Trafik & Roadblock [Waze]

Assalamualaikum~! :)

Perjalanan Lancar Tanpa Gangguan Trafik & Roadblock [Waze]| Dalam musim perayaan ini, ramai yang merancang untuk pulang ke kampung. Tambahan lagi, ada kampung yang jauhnya sangatlah jauh! Ini amatlah menyukarkan kita dalam keadaan ini kerana sudah tentu jalan yang sesak tambahan pula roadblock polis.

So, kat sini aku akan perkenalkan satu laman sesawang yang dapat membantu korang dalam perjalanan yang lancar dan rilekss braderr~ Check it out!

Keadaan trafik di Kota Bharu
Mungkin masih ramai yang belum menyedari tentang kehadiran laman sesawang Waze. Waze menyediakan khidmat Live Map yang dimana korang boleh tengok peta kat kawasan rumah korang atau jalan untuk ke sesuatu destinasi samada jalan yang akan di lalui itu ada jem trafik, roadblock, kemalangan, jalan ditutup atau lain-lain masalah di jalan raya.

soalan lazim, "Betol ke semua ni? Admin, sape yang bagitau tentang trafik semasa ni? "
Jawapannya YA! Semua ni memang betol kerana keadaan trafik ini semua ialah dimaklumkan oleh pengguna Waze juga yang sudah lalu ke jalan ni. 

Kalau korang pon ingin memaklumkan juga keadaan trafik semasa ni, korang boleh berbuat demikian selepas korang sudah berdaftar (sign up) dengan Waze ni. Untuk mendatar dengan Waze, korang kena buka Waze melalui handphone korang. Kat Main Menu, pilih Settings kemudian Account & Login. Pilih Username & Password dan ikut arahan seterusnya.


Kalau korang perasan, kat peta tu terdapat beberapa simbol yang kurang di fahami. (macam gambat kat atas) Untuk memaham lebih lanjut tentang simbol kat atas tu, korang boleh lihat penerangannya kat sini, Waze Symbol Meaning. Semuanya ada! 

Okay! Tu jer penerangan yang aku dapat sediakan. Skang ni, boleh lah korang melakukan perjalanan yang lancar bebas daripada gangguan dan masalah trafik. Baii~

Wassalamualaikum~
Comments
0 Comments

No comments:

Post a Comment



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...